Tytuł Honorowy Obywatel Śremu
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o nadanie tytułu „Honorowy Obywatel Śremu” - do pobrania
2. Pisemna zgoda kandydata do tytułu Honorowego Obywatela Śremu, z klauzulą zgody na przetwarzanie danych osobowych
3. Lista osób popierających kandydata na Honorowego Obywatela Śremu - do pobrania
Opłaty:
Bez opłat.
Ulgi:
Nie stosuje się.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Śremie
Zespół Obsługi Klienta pokój nr 01 (parter)
Pl. 20 Października 1, 63 – 100 Śrem
Komórka odpowiedzialna:
Zespół Obsługi Rady Urzędu Miejskiego w Śremie
tel. 61 28 47 117
Tryb odwoławczy:
Nie ma zastosowania.
Dodatkowe informacje:
1. Tytuł „Honorowy Obywatel Śremu” jest wyrazem szczególnego uhonorowania za godną najwyższego uznania działalność na rzecz gminy we wszystkich dziedzinach życia społecznego.
2. Tytuł może być nadawany żyjącym obywatelom polskim i cudzoziemcom, bez względu na ich miejsce zamieszkania.
3. Tytuł może być nadany danej osobie jeden raz.
4. Wniosek o nadanie tytułu mają prawo złożyć:
1) Burmistrz Śremu;
2) komisje stałe Rady Miejskiej w Śremie;
3) organizacje polityczne, społeczne, gospodarcze, mające siedzibę oraz działające na terenie gminy Śrem;
4) 500 mieszkańców gminy Śrem.
Wniosek złożony przez podmioty określone w pkt 1 - 3 winien posiadać poparcie wyrażone podpisami 500 mieszkańców gminy Śrem
Podstawy prawne
Uchwała Nr 403/XXXV/2022 Rady Miejskiej w Śremie z dnia 27 maja 2022 r. w sprawie zasad nadawania tytułu "Honorowy Obywatel Śremu" - link
Uchwała Nr 589/L/2024 Rady Miejskiej w Śremie z dnia 31 stycznia 2024 r. zmieniająca uchwałę w sprawie zasad nadawania tytułu "Honorowy Obywatel Śremu" - link