Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Śremie

Urząd Miejski w Śremie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Śremie.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
  • część plików nie jest dostępna cyfrowo (dokumenty bez odpowiedniej struktury zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej),
  • cześć opublikowanych zdjęć/grafik w przeszłości nie posiada opisu alternatywnego, maja one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do bieżacej realizacji zadań,

Wyłączenia

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Adrian Wartecki.
  • E-mail: adrian.wartecki@urzad.srem.pl
  • Telefon: +48 61 28 47 116

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

 

Skargę można złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Koordynator do spraw dostępności osób ze szczególnymi potrzebami
w Urzędzie Miejskim w Śremie
Sławomir Ratajczak
Urząd Miejski w Śremie
ul. Plac 20 Października 1
63-100 Śrem
pok. nr 11 (I piętro)
tel. 61 28 47 101
e-mail: slawomir.ratajczak@urzad.srem.pl

Dostępność architektoniczna

Data ostatniej aktualizacji: 2024-08-01

Urząd Miejski w Śremie, Plac 20 Października 1, Ratusz/obiekt zabytkowy


Opis dostępności wejścia do budynku:

Do budynku Urzędu Miejskiego w Śremie, Plac 20 Października 1, prowadzą trzy wejścia:

  1. Pierwsze, od ul. Plac 20 Października 1:
    - prowadzące do holu głównego, 
    - zlokalizowane z prawej strony budynku, 
    - do drzwi otwieranych tradycyjnie prowadzą schody wyposażone w poręcze, 
    - przed schodami oraz pomiędzy schodami znajduje się oznakowanie poziome dla niewidomych w postaci guzków
    - przed schodami znajduje się przycisk przywołujący pracownika urzędu
    - brak pochylni,
  2. Drugie, od ul. Plac 20 Października 1:  
    - prowadzące bezpośrednio do Pionu Edukacji i Usług Społecznych, 
    - zlokalizowane z lewej strony budynku, 
    - do drzwi otwieranych tradycyjnie prowadzą schody wyposażone w poręcze, 
    - przed schodami oraz pomiędzy schodami znajduje się oznakowanie poziome dla niewidomych w postaci guzków
    - brak pochylni,
  3. Trzecie, od ul. Plac 20 Października 1:
    - prowadzące do holu głównego,  
    - zlokalizowane na poziomie chodnika, 
    - na lewej ścianie budynku z windą.
Opis dostępności korytarzy schodów i wind

W holu głównym:
- po prawej stronie znajduje się plan tyflograficzny na niewidomych parteru
- zamontowane zostały ścieżki prowadzące oraz oznakowanie poziome dla niewidomych w postaci guzków
- na 1 piętro rowadzą schody wyposażone w poręcze

Dla  interesantów dostępna jest  przestrzeń w Zespole  Obsługi Klienta.
Zespół zapewnia komunikację z Urzędem dla osób ze szczególnymi potrzebami, w bezpośrednim kontakcie oraz w kontakcie email i telefonicznym.
Przestrzeń zespołu obsługi klienta, zwłaszcza miejsca załatwiania spraw  dostosowane została co do wysokości dla potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami poprzez odcinkowe obniżenie blatu.

Osoby niepełnosprawne mogą skorzystać z windy zlokalizowanej wewnątrz budynku na końcu korytarza.

Wewnątrz budynku poprowadzone są schody wyposażone w poręcze.

Opis dostosowań

Winda prowadzi na wszystkie 3 kondygnacje budynku, z bezpośrednim dostępem do biur. W windzie zamontowano dodatkową sygnalizację dźwiękową z komunikatem głosowym określającym wysokość kondygnacji, na której zatrzymuje się winda. Panel sterowania windą zawiera oznakowanie dla niewidomych w języku Braille'a

W Zespole Obsługi Klienta zamontowano pętle indukcyjne oraz znajduje się cyfrowa lupa powiększająca.

W budynku, na parterze, po lewej stronie korytarza znajdują się toalety dla niepełnosprawnych, wykonano instalacje alarmowe i zainstalowano czujki ppoż.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Na parkingu przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych znajdują się przed Urzędem Miejskim w Śremie  od strony Placu 20 Października 1.

W obsłudze klienta można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego. Funkcję tłumacza migowego w Urzedzie Miejskim w Śremie pełni pani Marzena Tonińska posługująca się językiem migowym w stropniu podstawowym. W celu skorzystania z pomocy osoby tłumaczącej język migowy prosimy o wcześniejszy kontakt  e-mail: marzena.toninska@urzad.srem.pl  lub telefoniczny z Obsługa Klienta +48 61 28 47 147

Na parterze w toalecie znajduje się przewijak dla matek z małym dzieckiem


Urząd Stanu Cywilnego w Śremie, ul. Adama Mickiewicza 10

Do budynku prowadzi jedno główne wejście od głównej ulicy do holu budynku poprzez schody, a także specjalny podjazd wzdłuż bocznej ściany budynku dla potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.

  • Wejście główne od strony ul. Adama Mickiewicza 10: prowadzące do holu głównego, pochylnia
  • Drugie wejście od strony parkingu: prowadzące do holu głównego, schody za wejściem
Opis dostępności korytarzy schodów i wind

Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami odbywa się na parterze budynku.

Nie ma możliwości przejścia na drugą kondygnację budynku poza schodami, brak windy.

Pochylnia

W budynku na parterze znajduje się pętla indukcyjna

W budynku nie ma toalety dla niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Na parkingu przy budynku wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Brak przewijaka dla matek z małym dzieckiem

W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dojazd do głównego budynku Urzędu Miejskiego zapewnia bezpłatna komunikacja, gdzie autobusy dostosowane są dla potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami poprzez obniżoną platformę wejścia i komunikatory głosowe. Autobus taki kursuje w pobliżu Urzędu Miejskiego w Śremie.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848

Wytworzył:
Adrian Wartecki
Udostępnił:
Wartecki Adrian
(2015-07-02 07:33:38)
Ostatnio zmodyfikował:
Wartecki Adrian
(2025-03-05 14:47:05)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki