Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Śremie
Urząd Miejski w Śremie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Śremie.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
- część plików nie jest dostępna cyfrowo (dokumenty bez odpowiedniej struktury zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej),
- cześć opublikowanych zdjęć/grafik w przeszłości nie posiada opisu alternatywnego, maja one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do bieżacej realizacji zadań,
Wyłączenia
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Adrian Wartecki.
- E-mail: adrian.wartecki@urzad.srem.pl
- Telefon: +48 61 28 47 116
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargę można złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Koordynator do spraw dostępności osób ze szczególnymi potrzebami
w Urzędzie Miejskim w Śremie
Sławomir Ratajczak
Urząd Miejski w Śremie
ul. Plac 20 Października 1
63-100 Śrem
pok. nr 11 (I piętro)
tel. 61 28 47 101
e-mail: slawomir.ratajczak@urzad.srem.pl
Dostępność architektoniczna
Data ostatniej aktualizacji: 2024-08-01
Urząd Miejski w Śremie, Plac 20 Października 1, Ratusz/obiekt zabytkowy
Opis dostępności wejścia do budynku:
Do budynku Urzędu Miejskiego w Śremie, Plac 20 Października 1, prowadzą trzy wejścia:
- Pierwsze, od ul. Plac 20 Października 1:
- prowadzące do holu głównego,
- zlokalizowane z prawej strony budynku,
- do drzwi otwieranych tradycyjnie prowadzą schody wyposażone w poręcze,
- przed schodami oraz pomiędzy schodami znajduje się oznakowanie poziome dla niewidomych w postaci guzków
- przed schodami znajduje się przycisk przywołujący pracownika urzędu
- brak pochylni, - Drugie, od ul. Plac 20 Października 1:
- prowadzące bezpośrednio do Pionu Edukacji i Usług Społecznych,
- zlokalizowane z lewej strony budynku,
- do drzwi otwieranych tradycyjnie prowadzą schody wyposażone w poręcze,
- przed schodami oraz pomiędzy schodami znajduje się oznakowanie poziome dla niewidomych w postaci guzków
- brak pochylni, - Trzecie, od ul. Plac 20 Października 1:
- prowadzące do holu głównego,
- zlokalizowane na poziomie chodnika,
- na lewej ścianie budynku z windą.
Opis dostępności korytarzy schodów i wind
W holu głównym:
- po prawej stronie znajduje się plan tyflograficzny na niewidomych parteru
- zamontowane zostały ścieżki prowadzące oraz oznakowanie poziome dla niewidomych w postaci guzków
- na 1 piętro rowadzą schody wyposażone w poręcze
Dla interesantów dostępna jest przestrzeń w Zespole Obsługi Klienta.
Zespół zapewnia komunikację z Urzędem dla osób ze szczególnymi potrzebami, w bezpośrednim kontakcie oraz w kontakcie email i telefonicznym.
Przestrzeń zespołu obsługi klienta, zwłaszcza miejsca załatwiania spraw dostosowane została co do wysokości dla potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami poprzez odcinkowe obniżenie blatu.
Osoby niepełnosprawne mogą skorzystać z windy zlokalizowanej wewnątrz budynku na końcu korytarza.
Wewnątrz budynku poprowadzone są schody wyposażone w poręcze.
Opis dostosowań
Winda prowadzi na wszystkie 3 kondygnacje budynku, z bezpośrednim dostępem do biur. W windzie zamontowano dodatkową sygnalizację dźwiękową z komunikatem głosowym określającym wysokość kondygnacji, na której zatrzymuje się winda. Panel sterowania windą zawiera oznakowanie dla niewidomych w języku Braille'a
W Zespole Obsługi Klienta zamontowano pętle indukcyjne oraz znajduje się cyfrowa lupa powiększająca.
W budynku, na parterze, po lewej stronie korytarza znajdują się toalety dla niepełnosprawnych, wykonano instalacje alarmowe i zainstalowano czujki ppoż.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Na parkingu przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych znajdują się przed Urzędem Miejskim w Śremie od strony Placu 20 Października 1.
W obsłudze klienta można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego. Funkcję tłumacza migowego w Urzedzie Miejskim w Śremie pełni pani Marzena Tonińska posługująca się językiem migowym w stropniu podstawowym. W celu skorzystania z pomocy osoby tłumaczącej język migowy prosimy o wcześniejszy kontakt e-mail: marzena.toninska@urzad.srem.pl lub telefoniczny z Obsługa Klienta +48 61 28 47 147
Na parterze w toalecie znajduje się przewijak dla matek z małym dzieckiem
Urząd Stanu Cywilnego w Śremie, ul. Adama Mickiewicza 10
Do budynku prowadzi jedno główne wejście od głównej ulicy do holu budynku poprzez schody, a także specjalny podjazd wzdłuż bocznej ściany budynku dla potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
- Wejście główne od strony ul. Adama Mickiewicza 10: prowadzące do holu głównego, pochylnia
- Drugie wejście od strony parkingu: prowadzące do holu głównego, schody za wejściem
Opis dostępności korytarzy schodów i wind
Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami odbywa się na parterze budynku.
Nie ma możliwości przejścia na drugą kondygnację budynku poza schodami, brak windy.
Pochylnia
W budynku na parterze znajduje się pętla indukcyjna
W budynku nie ma toalety dla niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Na parkingu przy budynku wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Brak przewijaka dla matek z małym dzieckiem
W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dojazd do głównego budynku Urzędu Miejskiego zapewnia bezpłatna komunikacja, gdzie autobusy dostosowane są dla potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami poprzez obniżoną platformę wejścia i komunikatory głosowe. Autobus taki kursuje w pobliżu Urzędu Miejskiego w Śremie.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848