Zgłaszanie naruszeń prawa
Zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów, opracowano wewnętrzną procedurę zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Śremie (zarządzenie Nr 137/2024 Burmistrza Śremu z dnia 17 września 2024r.) i zgodnie z zapisami wyodrębniono dwa kanały zgłoszeń naruszeń prawa:
1. zgłoszenie ustne:
dedykowany numer telefoniczny zabezpieczony unikalnym kodem PIN umożliwiający proste zgłoszenie za pomocą telefonu. System wykorzystujący sztuczną inteligencję do przetworzenia nagrania audio na tekst: +48 616 313 431 i kod PIN: 779774;
2. zgłoszenie pisemne:
a) formularz zgłoszeniowy – dedykowana witryna z unikalnym adresem: https://app.sygnali.pl/#/form/193d08537c2d4fc8b56f79bd88017d45
b) unikalny adres e-mail: 779774@my.sygnali.pl
Procedury zgłoszeń uniemożliwiają nieupoważnionym osobom uzyskanie dostępu do informacji objętych zgłoszeniem oraz zapewniają ochronę poufności tożsamości sygnalisty, osoby, której dotyczy zgłoszenie, oraz osoby trzeciej wskazanej w zgłoszeniu.