Zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
Zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
Wymagane wnioski i dokumenty:
- Wniosek o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej – druk do pobrania
- Faktury VAT za zakupiony olej napędowy
- Zaświadczenie z ARMiR o średniej rocznej liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła, w roku poprzedzającym złożenie wniosku o zwrot podatku akcyzowego (w przypadku chowu lub hodowli bydła)
- Zaświadczenie z ARMiR o średniej rocznej liczbie świń, w roku poprzedzającym złożenie wniosku o zwrot podatku akcyzowego (w przypadku chowu lub hodowli świń)
- Zaświadczenie z ARMiR o średniej rocznej liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła owiec, w roku poprzedzającym złożenie wniosku o zwrot podatku akcyzowego (w przypadku chowu lub hodowli owiec)
- Zaświadczenie z ARMiR o średniej rocznej liczbie dużych jednostek przeliczeniowych kóz, w roku poprzedzającym złożenie wniosku o zwrot podatku akcyzowego (w przypadku chowu lub hodowli kóz)
- Zaświadczenie z ARMiR o średniej rocznej liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła koni, w roku poprzedzającym złożenie wniosku o zwrot podatku akcyzowego (w przypadku chowu lub hodowli koni)
- Umowy dzierżawy lub oświadczenie składającego wniosek o dzierżawionych gruntach – druk do pobrania
Szczegółowe informacje dotyczące zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej dostępne są na stronie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi - https://www.gov.pl/web/rolnictwo/zwrot-podatku-akcyzowego
Terminy składania wniosków:
- od dnia 1 lutego do ostatniego dnia lutego,
- od dnia 1 sierpnia do dnia 31 sierpnia.
Sposób i termin załatwienia sprawy;
Decyzja wydawana jest w ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku
Pieniądze wypłacane są w terminach:
- od dnia 1 kwietnia do dnia 30 kwietnia - w przypadku złożenia wniosku w pierwszym terminie,
- od dnia 1 października do dnia 31 października – w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie
gotówką lub przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku
Opłaty:
brak
W przypadku wydania decyzji odmownej opłata skarbowa - 17,00 zł za potwierdzenie ostateczności lub prawomocności decyzji - druk do pobrania
Ulgi:
Nie stosuje się
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Śremie,
Zespół Obsługi Klienta, pokój nr 1
Plac 20 Października 1
63 – 100 Śrem
Komórka odpowiedzialna:
Pion Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej
Stanowisko obsługi sołectw
pokój nr 23
tel. 61 28 47 148
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Burmistrza Śremu w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.