Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
Komunikat w zakresie udostępniania danych jednostkowych przez organy gmin z rejestru PESEL
W związku ze zmianą ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 ze zm.) kompetencje w zakresie udostępniania danych jednostkowych z rejestru PESEL z dniem 1 lipca br. uzyskały organy gmin. Każdy wnioskodawca, który jest podmiotem publicznym (art. 46 ust. 1 ustawy o ewidencji ludności) i nie ma dostępu do teletransmisji danych (brak pozytywnej decyzji teletransmisyjnej), ma limit udostępnień w postaci 300 danych jednostkowych w roku kalendarzowym. W przypadku jego przekroczenia podmiot publiczny w celu uzyskania kolejnych danych jednostkowych będzie zmuszony zawnioskować do ministra właściwego do spraw informatyzacji o dostęp do rejestru PESEL w trybie teletransmisji danych lub poczekać na odnowienie się limitu w nowym roku kalendarzowym, co każdorazowo następować będzie z dniem 1 stycznia.
SBL Śrem nr 57 9084 0003 2102 0013 0521 0013 w wysokości 31,00 zł.
- organów administracji publicznej, sądów, prokuratur;
- organów Policji, Straży Granicznej, Służby Więziennej, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Żandarmerii Wojskowej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego i straży gminnych (miejskich), Służby Celnej, Biura Ochrony Rządu, Szefa Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych
- organów kontroli skarbowej i wywiadu skarbowego;
- państwowych i komunalnych jednostek organizacyjnych oraz innych podmiotów w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych przepisach;
- Polskiego Czerwonego Krzyża w zakresie danych osób poszukiwanych.