Zwolnienie od podatku od nieruchomości budynków lub ich części, w których wykonano remont elewacji
Uchwała przewiduje zwolnienie od podatku od nieruchomości budynków lub ich części znajdujących się w obszarze strefy ochrony konserwatorskiej prawobrzeżnej części miasta Śrem, pod warunkiem, że zostanie wykonany remont elewacji. Z obszaru zwolnienia wyłączono jedynie teren Parku Miejskiego im. Powstańców Wielkopolskich.
Zwolnienie od podatku od nieruchomości przysługuje przez okres 3 lat.
Załączniki do uchwały:
- Załącznik nr 1 - Zgłoszenie zamiaru skorzystania ze zwolnienia od podatku od nieruchomości – do pobrania
- Załącznik nr 2 - Zgłoszenie zakończenia prac w zakresie remontu elewacji – do pobrania wraz z niżej wymienionymi dokumentami:
- informacją lub korektą informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych bądź deklaracją lub korektę deklaracji na podatek od nieruchomości;
- dokumentami potwierdzającymi datę rozpoczęcia i zakończenia remontu (np. umowa z wykonawcą, z której wynikać będzie termin realizacji prac);
- dokumentacją fotograficzną potwierdzającą stan elewacji po zakończeniu remontu;
- kopią decyzji o pozwoleniu na przeprowadzenie robót budowlanych wydanej przez właściwy organ, jeżeli przepisy prawa budowlanego wymagają uzyskania pozwolenia, lub kopią zgłoszenia robót właściwemu organowi oraz innych dokumentów wynikających z przepisów prawa budowlanego
- (np. decyzja o zajęciu pasa drogowego);
- uprawniającą do realizacji remontu uchwałę wspólnoty - w przypadku gdy koszty remontu elewacji zostały poniesione przez wspólnotę mieszkaniową;
- pozytywną opinią wojewódzkiego konserwatora zabytków lub pozwolenie na prowadzenie prac konserwatorskich i robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
- Załącznik nr 3 - Mapa obszaru objętego zwolnieniem od podatku od nieruchomości, w którym wykonano remont elewacji budynku lub jego części - do pobrania.
Wymagane dokumenty:
Podmiot prowadzący działalność gospodarczą jest zobowiązany, w terminie do 31 stycznia każdego roku objętego zwolnieniem (tj. przez 3 lata) do składania następujących dokumentów:
- wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie Wnioskodawca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat obrotowych, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie - druk do pobrania .doc,
- formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, której wzór został określony rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2014 r., poz. 1543) – druk do pobrania .xls.
Opłaty za zezwolenia, licencje:
Nie dotyczy
Opłata skarbowa:
Bez opłat
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Śremie
Zespół Obsługi Klienta pokój nr 01
ul. Plac 20 Października 1
63 – 100 Śrem
Termin załatwienia sprawy:
do 30 dni
Komórka odpowiedzialna:
Zespół Podatków, Opłat lokalnych i Pomocy Publicznej, pokój nr 15
tel. 61 28 47 157
Tryb odwoławczy:
Nie ma zastosowania
Dodatkowe informacje:
Zwolnienie w odniesieniu do podatników prowadzących działalność gospodarczą stanowi pomoc de minimis.
Wielkość pomocy de minimis w przypadku przedsiębiorcy nie może przekroczyć w ciągu bieżącego roku podatkowego oraz 2 poprzedzających go lat podatkowych:
- 20 tys. € dla sektora rolnictwa (produkcja podstawowych produktów rolnych),
- 30 tys. € dla sektora rybołówstwa (produkcja, przetwórstwo i wprowadzanie do obrotu produktów rybołówstwa),
- 100 tys. € dla sektora drogowego transportu towarów,
- 200 tys. € dla sektora drogowego transportu osób,
- 200 tys. € dla pozostałych sektorów działalności gospodarczej.