Rozpatrywanie skarg
ROZPATRYWANIE SKARG
Wymagane dokumenty:
Składanie skarg jednej z form:
1. w formie pisemnej: pocztą przesyłając na adres: Urząd Miejski w Śremie, Pl. 20 Października 1, 63-100 Śrem lub osobiście w Zespole Obsługi Klienta, pokój nr 01 (parter),
- formularz skargi kierowanej do Burmistrza - do pobrania
- formularz skargi kierowanej do Rady Miejskiej - do pobrania
2. w formie poczty elektronicznej przesyłając na adres urzad@srem.pl, (skargi i wnioski składane w ten sposób powinny zawierać wskazanie imienia i nazwiska (nazwy) wnoszącego oraz jego adres do korespondencji),
3. w formie ePUAP - dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Urzędu Miejskiego w Śremie, https://epuap.gov.pl
4. w formie ustnej do protokołu - każdy pracownik urzędu ma obowiązek przyjąć skargę i sporządzić protokół - wzór protokołu skargi/wniosku
- protokół przyjęcia skargi (wniosku) kierowanej do Burmistrza wniesionej ustnie - do pobrania
- protokół przyjęcia skargi (wniosku) kierowanej do Rady Miejskiej wniesionej ustnie - do pobrania
Wymogi formalne wniosku:
Skarga/wniosek powinny zawierać:
- datę wniesienia skargi
- imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego skargę
- adres wnoszącego skargę
- treść skargi
- w razie potrzeby sygnaturę akt sprawy, której dotyczy skarga
Skargi/wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Komórka odpowiedzialna:
- Burmistrz jeżeli skarga dotyczy pracownika Urzędu Miejskiego. (W przypadku złożenia skargi na pracownika Urzędu Miejskiego, Burmistrz może powierzyć rozpatrzenie skargi Naczelnikowi Pionu, Skarbnikowi Gminy, Sekretarzowi Gminy lub Zastępcy Burmistrza.)
- Przewodniczący Rady Miejskiej jeżeli skarga dotyczy Burmistrza lub kierownika gminnej jednostki organizacyjnej.
Termin załatwiania skarg/wniosków:
Skargi i wnioski rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie miesiąca od daty ich wpływu.
Opłaty:
Skargi i wnioski w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie podlegają opłacie skarbowej.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego – Dział VIII Skargi i wnioski;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r., w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.