Śrem: Budowa kanalizacji deszczowej w Śremie - wylot kanału deszczowego
z ul. Szkolnej do rzeki Warty.
Numer ogłoszenia: 226706 - 2011; data zamieszczenia: 02.08.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Śremie , pl. 20 Października 1, 63-100 Śrem, woj. wielkopolskie, tel. (061) 2835225 w. 104, faks 061 2835337.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji deszczowej w Śremie - wylot kanału deszczowego z ul. Szkolnej do rzeki Warty..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem inwestycji jest budowa kanalizacji deszczowej obejmującej tereny miejscowości Śrem na odcinku od ul. Szkolnej do rzeki Warty. - Kolektor deszczowy o długości - 30,25 m - Rurociąg tłoczny o długości - 357,25 m - Odprowadzalnik ( rów otwarty ) o długości - 44 m Kanalizacja deszczowa została zlokalizowany na działkach zgodnie miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego gminy Śrem. Sieć kanalizacji deszczowej (kolektor grawitacyjny i tłoczny) zostanie ułożona na terenach między ulicą Szkolną a rzeką Wartą i pod wałem przeciwpowodziowym. Kolektory zostaną ułożone na głębokości od 1,20 m do 4,10 m. Projektuje się sieć kanalizacyjną o średnicy Ø 1000 mm i Ø 500 mm. Ogólna długość kolektorów deszczowych wynosi 387,50 m. Połączenie rurociągów z kolektorami należy wykonać za pomocą betonowych studni kanalizacyjnych o średnicy Ø 2500 mm. Na trasie kolektora grawitacyjnego w celu oczyszczenia wód deszczowych przewidziano wykonanie osadnika z separatorem. Natomiast w celu przerzutu wody na teren międzywala zaprojektowano przepompownię. Odprowadzenie wód deszczowych na terenie międzywala projektuje się za pomocą odprowadzalnika (rowu otwartego) o długości 44 m. 4.1. Szczegółowy zakres robót określa: przedmiary robót, kosztorysy ofertowe i nakładcze oraz dokumentacja techniczna. Zastosowane nazwy producentów i produktów ujęte w dokumentacji projektowej i przedmiarach robót będące przedmiotem zamówienia służą tylko i wyłącznie doprecyzowaniu przedmiotu zamówienia, a zamówienie należy wykonać z materiałów wskazanych w dokumentacji lub równoważnych. Kompletna dokumentacja przedmiotowego zadania dostępna do wglądu w siedzibie Zamawiającego..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.40-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.10.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany do wniesienia wadium do dnia 18 sierpnia 2011 r. do godz. 1030 w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). Wadium należy wnieść w pieniądzu na konto Urzędu Miejskiego w Śremie: SBL Śrem 29 1610 1188 0013 0521 2000 0004. Zamawiający dopuszcza również wniesienie wadium w formach innych niż pieniężna wskazanych w art. 45 ust. 6 Prawa zamówień publicznych. Oryginał powyższego dokumentu należy złożyć w Pionie Zarządzania Finansami Gminy, pokój nr 9 do dnia 18 sierpnia 2011 r. do godz. 1030, a potwierdzoną kopie należy załączyć do oferty lub dostarczyć przed otwarciem ofert. Oferta, która nie będzie zabezpieczona wadium zostanie przez Zamawiającego odrzucona, a Wykonawca wykluczony z udziału w postępowaniu. Zwrot oraz utrata wadium następuje zgodnie z art. 46 Prawa zamówień publicznych.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykażą, że dysponują min. 1 osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej zgodnie z wymogami ustawy Prawo Budowlane, która jest wpisana na listę właściwej Izby Samorządu Zawodowego. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie załączonych dokumentów.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykażą, że w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert lub jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonali co najmniej 2 roboty odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia czyli: roboty drogowe na kwotę co najmniej 400.000,00 zł każda z podaniem rodzaju i wartości robót, daty i miejsca wykonania robót oraz załączą dokument potwierdzający, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo wykonane. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie załączonych dokumentów.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie wykonawcy, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie załączonych dokumentów.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie wykonawcy, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie załączonych dokumentów.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykażą, że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową (może być wyciąg bankowy) w wysokości nie mniejszej niż 30 % oferowanej ceny brutto oraz posiadają polisę ubezpieczeniową lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę co najmniej 500 000 PLN. Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie załączonych dokumentów.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.srem.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Śremie, Plac 20 Października 1, 63-100 ŚREM, pokój nr 19..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.08.2011 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miejski w Śremie, Plac 20 Października 1, 63-100 ŚREM, pokój nr 2..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie