Śrem: Zarządzanie Cmentarzem Komunalnym w Śremie
Numer ogłoszenia: 86629 - 2011; data zamieszczenia: 17.03.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Śremie , pl. 20 Października 1, 63-100 Śrem, woj. wielkopolskie, tel. (061) 2835225 w. 104, faks 061 2835337.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zarządzanie Cmentarzem Komunalnym w Śremie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje: 4.1. Zarządzanie Cmentarzem Komunalnym w Śremie, a w szczególności: a) przygotowanie miejsca na kwatery wg planu zagospodarowania cmentarza; b) wskazanie miejsca pod groby ziemne i grobowce; c) bieżące naprawy i konserwacja w domu przedpogrzebowym, w tym: przegląd, konserwacja i naprawa instalacji elektrycznej, sprzętu i wyposażenia domu przedpogrzebowego, urządzeń sanitarnych oraz bieżące sprzątanie, mycie okien, drzwi itp.; d) udostępnianie i przygotowanie kaplicy do uroczystości pogrzebowych; e) konserwacja i bieżące naprawy obiektów i elementów wyposażenia cmentarza, utrzymanie porządku w pomieszczeniach gospodarczych znajdujących się na terenie cmentarza; f) bieżące utrzymanie czystości na terenie cmentarza tj. zamiatanie alejek i ich odśnieżanie w okresie zimowym, w przypadku alejek i ścieżek nieutwardzonych - wyrównywanie nawierzchni dla ułatwienia spływu wód opadowych, likwidowanie zastoisk wody, śniegu, gołoledzi, usuwanie zarastania brzegów nawierzchni w przypadku braku obrzeży trawnikowych, odchwaszczanie nawierzchni, wyrównywanie, poziomowanie i wymiana uszkodzonych obrzeży trawnikowych, krawężników; g) utrzymanie czystości i porządku wokół domu przedpogrzebowego, w tym zamiatanie, odśnieżanie; h) bieżące utrzymanie czystości terenu przyległego do cmentarza tj. parking (odśnieżanie, usuwanie śmieci); i) utrzymanie w porządku i czystości pasa zieleni pomiędzy płotem a parkingiem tj. sprzątanie śmieci, koszenie (wysokość trawy do 10 cm); j) wykonywanie prac pielęgnacyjno-konserwacyjnych zieleni tj. pielenie alei i kwater, przycinanie żywopłotów, drzew i krzewów, odchwaszczanie kwietników oraz skupin drzew i krzewów, wysiew traw, koszenie (wysokość trawy do 10 cm) i grabienie trawników, wygrabianie i zamiatanie liści, pielęgnacja róż, wykonywanie oprysków; k) przeprowadzanie wycinki drzew i krzewów oraz usuwanie wiatrołomów z terenu cmentarza; l) zapewnienie dostatecznej ilości kontenerów na śmieci, utrzymanie porządku wokół nich oraz bieżące usuwanie śmieci i wywóz ich na wysypisko śmieci; m) utrzymanie i pielęgnacja grobów podopiecznych Państwowego Domu Pomocy Społecznej oraz Pomnika Poległych w Walkach o Wyzwolenie Ziemi Śremskiej tj. porządkowanie, odchwaszczanie, grabienie, dekorowanie w okresie świąt (15 sierpień - Wniebowzięcia NMP, 1 listopad - Wszystkich Świętych, 23 styczeń - Wyzwolenie Ziemi Śremskiej) zniczami i wiązankami; n) bieżące naprawy i konserwacja opłotowania - przynajmniej 1 raz, w okresie trwania umowy opłotowanie od strony ulicy Malczewskiego należy pomalować w istniejącej kolorystyce; o) konserwacja wyjść piezometrów oraz okresowe przeprowadzanie pomiarów głębokości zalegania wód; p) zabezpieczenie ciągłej dostawy wody i regulowanie zobowiązań za jej dostawę; q) regulowanie zobowiązań za energię, wywóz śmieci i innych obowiązkowych opłat związanych z funkcjonowaniem cmentarza; r) utrzymanie i konserwacja urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych w tym studzienek i innych punktów czerpania wody - zapewnienie możliwości korzystania z tych punktów; s) przegląd i konserwacja sprzętu gaśniczego; t) bieżące utrzymanie i konserwacja czystości szaletów znajdujących się na terenie cmentarza oraz bieżące naprawy urządzeń sanitarnych; u) sprzątanie, dezynfekcja i utrzymanie właściwej temperatury w chłodni i kaplicy cmentarnej (zarządca zapewni stałe działanie chłodni); v) prowadzenie książki obiektu budowlanego (dokonywanie okresowych kontroli stanu technicznego i przydatności do użytkowania obiektu); w) monitorowanie obiektu w okresie, gdy będzie on nieczynny obejmuje przegląd całej nieruchomości pod względem dewastacji i naruszenia posiadania; x) sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem regulaminu cmentarza przyjętego Uchwałą Nr 159/XV/99 Rady Miejskiej w Śremie z dnia 26 października 1999 r. w sprawie regulaminu Cmentarza Komunalnego w Śremie - Załącznik nr 6; y) prowadzenie pełnej, zgodnej z aktualnymi w tym zakresie przepisami prawa, dokumentacji cmentarnej tj. księga osób pochowanych, księga grobów, księgi cmentarne, oraz ewidencjonowanie cmentarza za pomocą programu komputerowego - Zarządca zapewnia odpowiedni sprzęt komputerowy, natomiast Zamawiający zapewni odpowiedni program; z) terminowy pobór opłat za miejsca pod groby ziemne i grobowce oraz za budowę nagrobka na Cmentarzu Komunalnym zgodnie z obowiązującą Uchwałą. W sytuacji gdy brak jest kolejnych opłat przez okres dłuższy niż 1 rok zarządca przygotowuje miejsce do ponownego chowania; aa) pobieranie opłat za usługi cmentarne świadczone na Cmentarzu Komunalnym w Śremie zgodnie z obowiązującym Zarządzeniem Burmistrza. Kompletna dokumentacja przedmiotowego zadania dostępna do wglądu w siedzibie Zamawiającego. 4.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany wysokości opłat za usługi cmentarne świadczone na Cmentarzu Komunalnym w Śremie przyjęte Zarządzeniem Nr 320/08 Burmistrza Śremu z dnia 17 stycznia 2008 r. (Załącznik nr 5), oraz wysokości opłat za miejsca pod groby ziemne i grobowce oraz za budowę nagrobka na Cmentarzu Komunalnym w Śremie przyjęte Uchwałą Nr 408/137/2000 Zarządu Miejskiego w Śremie z dnia 29 grudnia 2000 r. (Załącznik nr 4) w czasie trwania umowy. Opłaty z pkt x i y pobierane będą na podstawie kwitariuszy wydanych przez Urząd Miejski w Śremie. Stanowić one będą dochód Gminy i w całości przekazywane będą na konto Urzędu Miejskiego w Śremie do dnia 5 każdego miesiąca SBL Śrem 29 1610 1188 0013 0521 2000 0004 W przypadku wystąpienia różnic pomiędzy należnymi opłatami, a dokonanymi przez Zarządcę faktycznymi wpłatami, Zarządca będzie miał obowiązek pokrycia tej różnicy na wezwanie Zamawiającego..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 93.71.11.10-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.04.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany do wniesienia wadium do dnia 24 marca 2011 r. do godziny 900 w wysokości 2 000 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100). Wadium należy wnieść w pieniądzu na konto Urzędu Miejskiego w Śremie: SBL Śrem 29 1610 1188 0013 0521 2000 0004
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie z ewidencji działalności gospodarczej potwierdzające, że działalność prowadzona przez Wykonawcę odpowiada przedmiotowi zamówienia, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, wówczas musi zawrzeć informację w ofercie, jaką część zamierzenia powierzy podwykonawcom.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykaz sprzętu niezbędnego do wykonania zadania (własny lub do dyspozycji na podstawie umowy najmu, dzierżawy lub innej oddającej sprzęt do dyspozycji), tj.: sprzęt komputerowy, ciągnik rolniczy z przyczepą, kosiarka spalinowa, kosiarka żyłkowa, piła spalinowa na wysięgniku do podcinania gałęzi, piła spalinowa do cięcia drzewa, podstawowy sprzęt ogrodniczy, nożyce spalinowe do cięcia żywopłotów, nożyce ręczne do cięcia żywopłotów, rębak do gałęzi, oznacza to, że Wykonawca musi przedłożyć dokumenty, z których wynika tytuł prawny do sprzętu.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (ksero uprawnień).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Informację z banku, w którym Wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Z dokumentu musi wynikać, że Wykonawca posiada na koncie kwotę nie mniejszą niż 50.000,00 zł (może być wyciąg bankowy) lub posiada zdolność kredytową w takiej wysokości.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.srem.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.srem.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.03.2011 godzina 08:45, miejsce: Urząd Miejski Pl. 20 Października 1 63-100 Śrem, pok. nr 2 (Zespół Obsługi Klienta).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie